10 WSKAZÓWEK JAK EFEKTYWNIE PRACOWAĆ I FUNKCJONOWAĆ W KRYZYSIE i na co dzień.



1.  Rozpocznij dzień od ćwiczeń fizycznych.
2. Planuj każdy dzień pracy.
3. Pracuj z „check listą”.
4. Bądź proaktywny i kreatywny.
5. Otwórz się na nowe technologie i rozwiązania.
6. Na koniec dnia rób podsumowanie dzisiejszej pracy i planuj kolejny dzień.
7. WSPÓŁpracuj.
8. Stwórz sobie i osobom z Twojego otoczenia biznesowego (współpracownikom, klientom) okazję do kontaktu nie związanego z pracą.
9. Dbaj o siebie i swoich najbliższych.
10. Bądź wytrwały, zdyscyplinowany i sukcesywnie motywuj siebie i innych.

Zasady te są spójne z tymi, którymi kieruję się także w czasie "nie kryzysu", a o których możesz poczytać w tym artykule - "CREDO, ZASADY I CYTATY"

1. Rozpocznij dzień od ćwiczeń fizycznych (ja lubię kończyć dzień rozciąganiem się).

Możesz np.:
  • Puścić ulubioną muzykę i potańczyć (w kryzysie robię taką rozgrzewkę z dziećmi w domu)
  • Rozciągać się i wykonywać proste ćwiczenia, np. przysiady, brzuszki, pajace, poskakać na skakance (to także najczęściej robię aktualnie z dziećmi, jeżeli tylko jest pogoda to na działce, wszystko powtarzamy po 100 razy i nazwaliśmy to sobie „Challenge 100”)
  • Wpuść do domu „świeże” powietrze.
(moje dzieciaki, Agi lat 10, Lili lat 7 - mała przestrzeń to nie problem. ja też często ćwiczę w tym miejscu, bo tam jest duże lustro:)

2. Planuj każdy dzień pracy.
Zaplanuj:
  • Od której - do której pracujesz uwzględniając aktualną sytuację swoją i klientów. Możesz zadzwonić do klienta(wewnętrznego i zewnętrznego), aby umówić się na rozmowę w dogodnym dla was obu czasie.
  • Kiedy robisz przerwę na „kawę” i na obiad.
    • Obiad przygotuj sobie dzień wcześniej, lub zamów w podczas wcześniejszej przerwy.
    • Podczas przerw kawowych gimnastykuj się. Wzmacniaj obręcz barkową np. robiąc pompki opierając dłonie o ścianę.
  • Zaplanuj co konkretnie chcesz zrobić tego dnia: prezentację, uzupełnić dane w tabelach, raport…
ZRÓB 2 PLANY
1 PLAN dla całej rodzinki (uwzględniający Ciebie, partnera, dzieci)
2 PLAN - Twojej pracy.
 
  • Jeżeli jesteś handlowcem to najważniejsze - Zaplanuj do ilu klientów dotychczasowych zadzwonisz. Dzień wcześniej zrób listę do kogo konkretnie zadzwonisz i w jakiej kolejności. Do najważniejszych klientów zadzwoń w pierwszej kolejności. Proponuję zrobić listę 7 klientów.
  • Jeżeli jesteś handlowcem to najważniejsze - Do ilu klientów NOWYCH zadzwonisz. Analogicznie zrób listę konkretnych firm, lub jeszcze lepiej osób.
  • W dniu poprzednim przygotuj
  • Numery kontaktowe do nowych firm / osób
  • Pytania, które chcesz zadać klientom
Jeżeli nie jesteś handlowcem, tylko np. pracujesz w marketingu, to także możesz zadzwonić do klientów, aby porozmawiać:
  • O tym jak przebiega korzystanie z waszych usług
  • Aktualnej ofercie
  • Aktualnych potrzebach klienta
Niejednokrotnie byłam świadkiem jak osoba z marketingu, czy też osoba ze wsparcia technicznego, przy okazji, generowała zamówienie dla firmy.

3. Pracuj z „check listą”.
  • Rekomenduję papierową – u mnie i wielu handlowców, których znam działa bardziej motywująco niż listy elektroniczne.
  • Jeżeli wolisz pracować z elektronicznymi wersjami, polecam OneNote, Trello, Excel.
  • Jeżeli pokażesz innym Twoją ”check listę” będziesz bardziej zmotywowany do jej realizacji. Ci którym ją pokażesz będą Cię dopingowali do jej realizacji. W ten sposób możesz zainspirować innych, aby i oni pracowali z taką „check listą”
4. Bądź proaktywny i kreatywny.
  • Proaktywny oznacza wykonanie 4 kroków:
1.Pomyśl
2.Wymyśl (wykreuj)
3.Zrób to co wymyśliłeś (choć czasem oznacza to, że czegoś właśnie nie zrobisz)
4.Weź odpowiedzialność za swoje decyzje i działania
5. Otwórz się na nowe technologie i rozwiązania.
  • Organizuj video konferencje z klientami, udoskonal je (zaproś do udziału dodatkowe osoby, może kogoś ze wsparcia technicznego, lub marketingu, kogoś z zagranicy, eksperta wdanej dziedzinie…)
  • Załóż (rozmiń o nowe opcje) sklep online
  • Stwórz lub rozwiń grupę współpracowników w socialmediach
  • Stwórz lub rozwiń aktywności w socialmediach dedykowane Twoim klientom
6. Na koniec dnia rób podsumowanie dzisiejszej pracy i planuj kolejny dzień.
  • Jeżeli czegoś nie zrobiłeś, lub nie osiągnąłeś czegoś co miałeś zaplanowane, zadaj sobie pytania:
  • Z jakiego powodu tak się stało?
  • Co mogę zrobić aby zwiększyć szanse realizacji tego celu?
7. WSPÓŁpracuj. Jeżeli masz zespół do współpracy bądźcie w kontakcie.
  • 1 x w tygodniu przeprowadzajcie video telekonferencje podczas, której omawiajcie
    • · Co zostało zrobione
    • · Jak wygląda sytuacja aktualnie
    • · Co stwarza wam problemy i jakie macie na to pomysły
    • · Co planujecie zrobić
  • Codziennie korzystajcie z komunikatorów online (Skype, Messenger, Watsup), aby szybko wymieniać najpilniejsze informacje
8. Stwórz sobie i osobom z Twojego otoczenia biznesowego (współpracownicy, klienci) okazję do kontaktu nie związanego z pracą, np.:
  • Możecie zostać znajomymi na Instagramie, Facebooku, Tweeterze. Dzięki temu poznacie się bliżej, to pomaga budować pozytywne relacje. Stworzenie okazji oznacza, że możesz z niej skorzystać, kiedy będziesz mieć na to ochotę, ale oczywiście nie musisz
  • Modne stały się e-kawki i e-lunche biznesowe i prywatne
  • Pamiętaj, że w biznesie unikamy tematów drażliwych, jak np. religia czy polityka



9. Dbaj o siebie i swoich najbliższych w 6 poniższych aspektach:
  •  Dbaj o pozytywne emocje. Okazuj troskę, miłość, bądź cierpliwy i wyrozumiały
  • Odżywiaj się zdrowo i pilnuj, aby osoby, które Cię otaczają także stosowały zdrową dietę
  • Pij dużo wody
  • Ćwicz. Gimnastykuj się, rozciągaj się, tańcz i zachęcaj do tego innych
  • ”Wystaw się” na słońce
  • Odpoczywaj, wysypiaj się, zregeneruj się
 10. Bądź wytrwały, zdyscyplinowany i sukcesywnie motywuj siebie i innych.

Co myślisz o tych zasadach?

Zapraszam do przeczytania kolejnego artykułów:
CREDO, ZASADY I CYTATY

Komentarze

Na czym polegają sesje „Maximum Solutio”? I jak (współ)pracujemy?

"Koło życia" w 10 krokach - ćwiczenie coachingowe

Na czym polegają sesje „Maximum Solutio”? I jak (współ)pracujemy?

Co łączy, a co różni coaching (Maximum Solutio) i terapię, np. Ericksonowską?