Kiedy w firmie potrzebny jest HR Partner i w czym może nam pomóc?


12 marca 2020 udzieliłam wywiadu dla Spotello, w którym odpowiedziałam na kilka pytań:
1. Kiedy w firmie potrzebny jest HR Partner?
2. W czym może nam pomóc?
Na końcu artykułu znajdziesz link do całego wywiadu:)

Cytuję fragment wywiadu:

Zachęcamy do lektury wywiadu z Dorotą Dwernicką - właścicielką firmy Solutio, partnerem HR, specjalistką w dziedzinie sprzedaży oraz kompetencji miękkich.

Kiedy w firmie potrzebny jest HR Partner?

Kiedy trzeba wesprzeć dział HR w dostosowaniu jego funkcjonowania do specyfiki firmy i np. pomóc we wdrożeniu jakiegoś procesu zarządzania pracownikami. HRBP jest niekiedy potrzebny w firmie jako źródło „The best practice”, pełni wówczas funkcję centrum ekspertyz. Zdarza się także, że HRBP skupia się na usprawnianiu procesów np. w administracji personalnej. Warto zaznaczyć, że możemy mieć w firmie jedną osobą piastującą takie stanowisko, lub cały dział, składający się z kilku osób. Zaczęłabym od doprecyzowania czym miałby się zajmować w firmie HR Biznes Partner (HRBP). Ja pełniłam taką funkcję pracując dla firmy, której oddział Polski liczył około 30 osób. Udoskonalałam proces onboardingowy, kwartalne rozmowy motywująco oceniające, proces rekrutacyjny, świadczyłam usługi jako „Coach on the job”, realizowałam oceny 360. Byłam blisko pracowników, codziennie każdy mógł podejść i porozmawiać, poradzić się, powiedzieć o swoich trudnościach np. w relacjach ze współpracownikami, przełożonym, klientami, a moim zadaniem było pomóc im znaleźć rozwiązanie dla tych sytuacji. HR Partner potrzebny jest w firmie wówczas, kiedy są przesłanki, aby wprowadzić lub udoskonalić m.in. wspomniane procesy. Jednym z kluczowych zadań HRBP jest transparentne zakomunikowanie pracownikom jakie są jego zadania, na jakie wsparcie pracownicy mogą liczyć z jego strony, no i najważniejsze pracownicy na co dzień powinni odczuwać, obserwować efekty jego pracy. 

Ostatnio popularne jest stanowisko „Happiness manager” (HM). W mniejszych firmach, gdzie właściciele nie są skorzy uruchamiać kolejnego etatu, jedna osoba może łączyć funkcje HRBP i HM. Celem działań HRBP powinna być poprawa efektywności pracy pracowników, ale i poprawa ich samopoczucia.

W czym może nam pomóc?

HRBP będąc w kontakcie z pracownikami przez około 70 % czasu swojej pracy ma za zadanie patrząc na firmę i jej otoczenie całościowo wspierać jej strategię. Efekty jego pracy powinny być znacząco widoczne dla pracowników oraz mierzalne. Jedno zbadań Corporate Leadership Council wykazało, że efektywność HRBP jest uzależniona w 60 % od indywidualnych kompetencji. Jestem przekonana, że kluczową będzie umiejętność budowania pozytywnych relacji opartych na zaufaniu. 

Rolą HRPB jest nie tylko wdrażanie i udoskonalanie procesów, 

ale i poprawianie samopoczucia pracowników 

oraz atmosfery w firmie.


Kliknij poniższy link jeśli chcesz posłuchać więcej o tym czym zajmuje się Happiness Manager?
Happiness Manager-artykuł z magazynu Praca, Wysokie obcasy
https://www.youtube.com/watch?v=2EEq6cQoqFw&list=PLBEJZrl-dl_iLBccVtAAbHF4H-IyDgQoP&index=2

Cały wywiad na Spotello znajdziesz TUTAJ

Pozdrawiam serdecznie,
Dorota

Komentarze

Na czym polegają sesje „Maximum Solutio”? I jak (współ)pracujemy?

"Koło życia" w 10 krokach - ćwiczenie coachingowe

Na czym polegają sesje „Maximum Solutio”? I jak (współ)pracujemy?

Co łączy, a co różni coaching (Maximum Solutio) i terapię, np. Ericksonowską?